#9294 przez Sru
Wt, 26 sty 2010, 22:23
Instalacja serwera HLDS na linuxie by me. :D
Poradnik oparty na Debianie lenny, ale na innych też powinno śmigać, np. w centosie zamienimy tylko apt-get na yum.

1. Wstępna konfiguracja i dociąganie dennych plików steama

Na początek zassijmy nieco softu który potem może się przydać
[unix]apt-get install mc && apt-get install htop && apt-get install ifstat && apt-get install nload && apt-get install screen[/unix]

teraz możemy przejść do instalacji serwera HLDS. Skupię się na CS, ale do innych opartych na silniku HL robi się tak samo.
Dla bezpieczeństwa nie odpalajmy serwera na roocie. Tworzymy sobie konto, np hlds
[unix]adduser hlds[/unix]
Wypełniamy formularz i logujemy się na nasze konto [unix]su hlds[/unix]
Tworzymy sobie w katalogu /home/hlds katalog pod serwer, np. serwer1.
[unix]cd /home/hlds && mkdir serwer1 && cd serwer1[/unix]
Zasysamy pliki potrzebne do odpalenia serwera i nadajemy chmod
[unix]wget http://storefront.steampowered.com/down ... tetool.bin && chmod +x hldsupdatetool.bin[/unix]
Po sciągnięciu pliku odpalamy i wypełniamy jakieś tam licencje, opiera się to w sumie na wklikaniu yes i naciśnięciu enter
[unix]./hldsupdatetool.bin[/unix]
Po tym zabiegu pojawi nam się plik steam. Nadajmy na niego chmody i dociągnijmy najnowszą wersję steama i ściągnijmy pliki do gry. Cstrike możemy zamienić na dowolną grę, np. czero.
[unix]chmod +x steam && ./steam && ./steam -command update -game cstrike -dir /home/hlds/serwer1[/unix]
UWAGA, może to trochę potrwać, a możliwe że za pierwszym razem będziecie musieli nacisnąć ctrl+c i ponownie odpalić, proces lubi się zawieszać i jest czaso/proceso chłonny. :P

2. Pora odpalić serwer.
Serwer odpalamy poprzez komendę [unix]./hlds[/unix] przy czym wypada dodać do niej kilka parametrów takich jak...
-port 27015 - określa na jakim porcie ma śmigać serwer
-game cstrike - rodzaj gry
-maxplayers 20 - ilość graczy. jeśli nie podamy, będzie szukac w server.cfg
+map de_dust - startowa mapa, nie wymagane.
-binary ./hlds_i686 - z jakiej binarki korzystać. w sumie ta jest zalecana, warto zostawić i686 bo chyba na przedpotopowych sempronach nikt nie stawia serwerów.
-master/nomaster - czy ma serwer pokazywać w zakładce internet, zostawmy na -master
-secure/insecure - czy ma włączać vaca czy nie. jeśli nie, to dajemy insecure i dodatkowo w /cstrike/liblist.gam dajemy secure 0 i analogicznie dla -secure.

To chyba tyle z podstaw. stwórzmy sobie teraz skrypt którym za jednym zamachem odpalimy nasz serwerek.
[unix]mcedit start[/unix]
wklejamy w edytor
[unix]
#!/bin/bash

IP="195.2.255.141"
PORT="27015"
MP="20"
CFG="server.cfg"
NAME="hlds"
MAP="de_dust2"

CMD="-binary ./hlds_i686 -game cstrike -master -secure +ip $IP +port
$PORT +maxplayers $MP +map $MAP +exec $CFG"

screen -AmdS $NAME ./hlds_run $CMD
[/unix]
Dane oczywiście zmieniamy wedle uznania. Naciskamy ctrl+x zapisując plik i nadajemy chmody [unix]chmod +x start[/unix]
Jeśli nie screenuje to znaczy że nie mamy screena. Po wpisaniu screen -ls proces powinien być widoczny, a aby do niego przejść wpisujemy screen -r hlds .

3. Dodatki.
Oczywiście chcemy aby na serwerze mogli grać non stimowcy, amx i milionami pluginów i żeby svc bad nie było.
Tu będzie potrzebne WinSCP, lub jakiś klient z sFTP, chyba że sami ogarniecie konfiguracje FTP(ja do dziś tego nie umiem:P).
Zasysamy sobie paczkuszkę stad, rozpakowujemy i przerzucamy na serwer tak aby katalog amxmodx/metamod znajowały się w /cstrike/addons.
Plik liblist.gam nadpisujemy z istniejącym. I mamy już metamoda i amxmodx ze wszystkimi bajerami. teraz pora na serwer 2 protokołowy.
W paczce jest kolejna paczka z dproto. Rozpakowujemy i przerzucamy tak aby pliki znajdowały się w takiej strukturze:
/dproto.cfg (przed cstrike
/cstrike/addons/dproto/dproto_i386.so
Dopisujemy to /cstrike/server.cfg
[unix]sv_lan 0[/unix]
Restartujemy serwer, wchodząc do screena(screen -r hlds), klikając ctrl+c i ponownie odpalając nasz skrypt /start. Serwer powinien już śmigać na 2 protokoły.

4. Kilka przydatnych narzędzi.
htop - w bardzo ładny sposób przedstawia nam aktualne zużycie procesora, ramu itp. Przydaje się przy lokalizowaniu przyczyny lagów etc.
ifstat/nload - monitory zużycia łącza, można nimi wyliczyć zużywany transfer.

Podobne wątki Statistics Ostatni post
instalacja serwer ventrilo 2.1.4 SSH - LINUX
przez luk. Śr, 5 sty 2011, 22:27 w Pytania i problemy
3 Odpowiedzi
4366 Wyświetlone

Avatar użytkownika

przez Leszek!
Śr, 7 gru 2011, 01:16
Instalacja serwera ventrilo
przez Sru N, 6 wrz 2009, 09:57 w Kosz
0 Odpowiedzi
2306 Wyświetlone

Avatar użytkownika

przez Sru
N, 6 wrz 2009, 09:57
Instalacja serwera mumble
przez Sru Cz, 24 wrz 2009, 13:23 w Kosz
2 Odpowiedzi
6923 Wyświetlone

Avatar użytkownika

przez Sru
Pn, 25 sty 2010, 18:08
Błąd segmentacji HLDS rozwiązanie
przez Sru Cz, 8 paź 2009, 16:16 w Kosz
0 Odpowiedzi
1380 Wyświetlone

Avatar użytkownika

przez Sru
Cz, 8 paź 2009, 16:16
Fix na hlds przeciwko hlds_fuck, hlds_vcrash
przez Sru Pt, 5 mar 2010, 18:16 w Kosz
0 Odpowiedzi
1416 Wyświetlone

Avatar użytkownika

przez Sru
Pt, 5 mar 2010, 18:16
Jak skonfigurować CS-a 1.6 i HLDS (NON STEAM) pod LIVEBOXA!!!!!
przez rembol Pn, 31 sie 2009, 13:50 w Poradniki
0 Odpowiedzi
4730 Wyświetlone

Avatar użytkownika

przez rembol
Pn, 31 sie 2009, 13:50
Nazwa serwera: Cs-Piwko.com [FFA] IP serwera: 195.
przez asd3211 Cz, 19 kwi 2012, 17:00 w Serwery CS
0 Odpowiedzi
1691 Wyświetlone

Avatar użytkownika

przez asd3211
Cz, 19 kwi 2012, 17:00
Linux Kubuntu 7.04 | 9.10
przez luk. Pn, 19 kwi 2010, 16:30 w Kosz
0 Odpowiedzi
2062 Wyświetlone

Avatar użytkownika

przez luk.
Pn, 19 kwi 2010, 16:30
Linux na deksktop, jaki?
przez Sru Pn, 11 sty 2010, 17:47 w O wszystkim i o niczym
7 Odpowiedzi
2373 Wyświetlone

Avatar użytkownika

przez Sru
Śr, 13 sty 2010, 13:58
Linux Ubuntu 7.04 | 9.10
przez luk. Pn, 19 kwi 2010, 16:35 w Kosz
1 Odpowiedzi
2195 Wyświetlone

Avatar użytkownika

przez Sru
Pn, 19 kwi 2010, 16:37

Kto przegląda forum

Zidentyfikowani użytkownicy: Google[BOT], Tbot