Strona 1 z 1

Poradnik dproto- przerobienie serwera na 2 protokoły (steam nonsteam)

PostNapisane: N, 6 wrz 2009, 22:46
przez Sru
Opiszę tutaj na własnych doświadczeniach jak przerobić serwer na NS+S.
Na początek pobierammy dproto.
Najlepiej najnowszą wersję z dproto.com - topic na cs rin
.
Teraz całą paczkę rozpakowujemy w taki sposób(zakładam że metamoda mamy...)
dproto.dll(dla win)/dproto_i386.so(linux) do katalogu addons/dproto
dproto.cfg do katalogu root (przed cstrike).
Dopisujemy do /addons/metamod/plugins.ini
Kod: Zaznacz całyadd this line for windows
         win32 addons\dproto\dproto.dll
      or this for linux
         linux addons/dproto/dproto_i386.so

Mam nadzieje że każdy rozumie.
Teraz aby każdy mógł wejść na nasz serwer, do lini startowej musimy dodać
Kod: Zaznacz cały./hlds_run -binary ./hlds_i686

sv_lan ustawiamy na 0.
Restart, i już mamy 2 protokoły.

Emulowanie SteamID dla nonsteam
Wiem, jak niektórzy mają problem żeby w amxbans odbanować nonsteama...
Jest na to sposób
Szukamy w dproto.cfg
Kod: Zaznacz całycid_NoSteam47 = 8
cid_NoSteam48 = 10

I zamieniamy na
Kod: Zaznacz całycid_NoSteam47 = 3
cid_NoSteam48 = 3

Restart i już każdy NS ma wygenerowane z IP stałe steamID.

Zmiana nazwy gry
Niestety, przy dproto nie działają takie pluginy gamenamechanger.amxx nie działają.
Załatwiamy to linijką.
Kod: Zaznacz całyGame_Name =

RE: Poradnik - przerobienie serwera na 2 protokolowy obsługujący steam i NonSteam

PostNapisane: Pn, 8 mar 2010, 14:33
przez scorpiocs
Mam pytanie, odrazu mowie ze jeszcze nie konfigurowalem wg tego ale interesuje mnie opcja tego emulowania steam_id. Powiedzmy ze jest kilka osob z jakiejs sieci osiedlowej i wszyscy maja takie samo IP rozumiem ze rowniez beda miec ten sam wygenerowany steam_id. Skad ja bede wiedzial w przypadku odblokowania danego delikwenta jakie on mial steam_id ? Skoro on pewnie poda mi swoje IP.

Jesli jednak nie wiadomo to czy jest moze takie ustawienie dproto zeby kazdy gracz z osobna mial swoje unikalne ID ?

Spis komend i cvar'ów do dproto

PostNapisane: So, 13 mar 2010, 18:51
przez Sru
Oto spis przydatnych komend i cvarów do dproto.
Są one w 100% zgodne z dproto 0.4.1.

  • Dproto.cfg
    • cid_HLTV/nonsteam47/48 - jak ma się przedstawiać serwerowi klient z danym protokołem.
      • 5- nie może wejść
      • 1- normalnie steamID(dla legalnych kluczy
      • 3-wygenerowany SteamID z IP(jeśli gracz ma zmienne IP to SID będzie zmienny.
      • 8-steam_id_lan(zalecane dla NS
    • Game_Name = - nazwa gry widoczna obok liczby slotów(standardowo Counter strike)
    • HLStatsPlayerIdFix - fix dla Hlstats/HlstatsX dzięki któremu statystyki będą prawidłowo naliczane i hlx wyświetlą avatary
      • 0- standardowe i zalecane, wyłączone
      • 1- włączone, tylko gdy mamy hlstats/hlstatsx
    • MasterClient - fixuje problem z pokazywaniem się "You server is old"
      • 0- jeśli nie otrzymujemy komunikatu "You server is old" mocno zalecane
      • 1- emuluje master-client. Należy umieścic dodatkowo w lini startowej -nomaster
      Dodatkowo może przydać się komenda Master_GameVersion która definiuje nazwe master-clienta(standardowo 1.1.2.6/Stdio)
    • ServerInfoAnswerType - jak ma odpowiadać serwer
      • 0- jak source, nie pokazuje się w ulubionych graczą steam/nowym patch'om
      • 1- normalnie, natomiast starsze patche nie będą widziały serwera w ulubionych
      • 2- tryb hybrydowy, połączenie obu możliwości, silnie zalecane.
  • Server.cfg
    • dp_rejmsg_nosteam47/dp_rejmsg_nosteam48/dp_rejmsg_steam - jeśli jakiejś grupie(np stare patche NS) zabronimy wstępu na serwer(np. cid_nonsteam47 5) to możemy ustawić tą komendą jaką wiadomośc ma dostać gracz np.
      • dp_rejmsg_nosteam47 "Używasz starego patcha. Zaktualizuj go do najnowszego v35 aby grać na serwerze"