Najlepiej sprzedające sie napoje
Napisane: Śr, 23 mar 2011, 16:45
Po raz pierwszy od dziesięcioleci Pepsi nie jest już drugim najpopularniejszym napojem w Ameryce. Co takiego sprzedało się w 2010 roku lepiej niż Pepsi i wskoczyło na drugie miejsce najpopularniejszych napojów w USA?
Zobacz, jakie napoje są najczęściej wypijane za oceanem. Czy wszystkich już próbowałeś?
10. Fanta
Udział w rynku:1,8 proc. (bez zmian)
Sprzedaż w skrzynkach: 170,5 mln (wzrost o 1 proc.)
Fanta to jeden z bardziej znanych na świecie napojów produkowanych przez Coca-Colę.
Na całym świecie produkowanych jest ponad 90 różnych odmian smakowych tego napoju, m.in. jabłkowa, truskawkowa, owoce leśne, ananas, liczi, brzoskwinia czy mango.
10. Dier Dr Pepper
Udział w rynku:1,9 proc. (wzrost o 0,1 proc.)
Sprzedaż w skrzynkach: 174,5 mln (wzrost o 5,6 proc.)
Dr Pepper to jeden z tych napojów, które do Polski nie mogą zawitać, mimo prowadzonych prób.
Oryginalna receptura tego napoju pochodzi jeszcze z lat 80. XIX wieku.
W historii produkowano wiele różnych odmian dietetycznego Dr Peppera - Diet Dr Pepper, Pepper Free oraz Caffeine Free Dr Pepper. Obecnie w sześciu miastach USA testowany jest nowy produkt tego typu - Dr Pepper 10.
8. Diet Mt Dew
Udział w rynku: 2 proc. (wzrost o 0,1 proc.)
Sprzedaż w skrzynkach: 187,5 mln (wzrost o 5,8 proc.)
W porównaniu do innych napojów o ponad stuletniej tradycji, Mountain Dew jest tym napojem, który powstał stosunkowo późno. Jego pierwsza odmiana pojawiła się na półkach sklepowych w 1948 roku.
Receptura i prawa do nazwy zostały kupione przez PepsiCo w 1964 roku.
7. Diet Pepsi
Udział w rynku: 5,3 proc. (spadek o 0,3 proc.)
Sprzedaż w skrzynkach: 498,2 mln (spadek o 5,2 proc.)
Po raz pierwszy Diet Pepsi zawitała do sklepów w 1964 roku. W USA znana jest pod nazwą Diet Pepsi, podczas gdy w Europie znajdziemy go jako Pepsi Light.
Istnieją różne smakowe odmiany tego napoju: wiśnia, wanilia, cytryna czy limonka.
Pepsi Light nie ma ani jednej kalorii.
6. Sprite
Udział w rynku: 5,6 proc. (wzrost o 0,1 proc.)
Sprzedaż w skrzynkach: 525,5 mln (zmiana o 2 proc.)
Sprite był odpowiedzią Coca-Coli na produkowany przez DPS / PepsiCo napój 7Up.
Pierwsze reklamy tego napoju zachęcały do mieszania go z alkoholem, takim jak whiskey czy wódka.
W kampaniach reklamowych tego napoju udział wzięli m.in. zawodnicy NBA, jak Kobe Bryant, Tim Duncan czy Lebron James.
Na całym świecie możemy znaleźć różne odmiany Sprite'a, m.in. o smaku imbiru, mięty czy grapefruita. Ciekawostką jest Sprite 3G, napój energetyczny z glukozą, kofeiną i guaraną.
5. Dr Pepper
Udział w rynku: 6,3 proc. (wzrost o 0,2 proc.)
Sprzedaż w skrzynkach: 592 mln (wzrost o 2,8 proc.)
Na miejscu piątym zestawienia znalazł się Dr Pepper.
W Polsce napój ten produkowany jest na licencji Schweppes International Limited przez "Pepsi Cola General Bottlers Poland" w zakładzie w Michrowie.
Poza Polską jedynie w Kanadzie prawa do produkcji i dystrybucji napoju posiada PepsiCo. W większości krajów świata Cadbury Schweppes sprzedał je The Coca-Cola Company.
Choć Dr Pepper jest produkowany w polskich fabrykach, to w Polsce oficjalnie się go nie dystrybuuje.
4. MT DEW
Udział w rynku: 6,8 proc. (wzrost o 0,1 proc.)
Sprzedaż w skrzynkach: 633,3 mln (wzrost o 0,5 proc.)
Czwarte miejsce zajmuje Mountain Dew. W Polsce ten cytrusowy napój pojawił się w 2002 roku.
Ciekawostką jest, że w samym tylko 2010 roku testowano w USA aż 11 nowych smaków Mountain Dew.
3. PEPSI
Udział w rynku: 9,5 proc. (spadek o 0,4 proc.)
Sprzedaż w skrzynkach: 891,5 mln (spadek o 4,8 proc.)
Pepsi to kolejny z produktów, którego debiut odbył się jeszcze w XIX wieku.
Przez dekady Pepsi była drugim najpopularniejszym napojem w Stanach Zjednoczonych. Dopiero w 2010 roku został zdetronizowany. Kto okazał się lepszy od Pepsi?
Ciekawostką jest, że w latach 1922 a 1933 Coca-Cola trzykrotnie otrzymywała oferty zakupu PepsiCo, jednak za każdym razem odmawiała.
Podobnie jak w przypadku Coca-Coli, również receptura Pepsi jest ściśle strzeżoną tajemnicą handlową.
W Polsce możemy kupić cztery rodzaje Pepsi (zwykłą, Light, Max i Twist). Na świecie wyróżniamy blisko 30 odmian smakowych tego napoju.
2. Coke Light
Udział w rynku: 9,9 proc. (bez zmian)
Sprzedaż w skrzynkach: 926,9 mln (spadek o 1 proc.)
To właśnie Diet Coke po raz pierwszy od kilkudziesięciu lat zepchnęła Pepsi z drugiej na trzecią pozycję w rankingu najpopularniejszych napojów w USA.
Diet Coke (w Polsce występuje jako Coca-Cola Light) zadebiutowała w roku 1982.
1. Coca Cola
Udział w rynku: 17 proc. (bez zmian)
Sprzedaż w skrzynkach: 1590 mln (spadek o 0,5 proc.)
Niemal dwukrotna przewaga udziałów w rynku nad Colą Light i ponad półtora miliarda sprzedanych skrzynek na świecie. Pozycja Coca-Coli jest niezagrożona i nic nie zapowiada, aby sytuacja miała się zmienić w najbliższej przyszłości.
W połowie lutego świat obiegła informacja, jakoby wyceniana na 100 mld dolarów, najpilniej strzeżona receptura na świecie (skład Coca-Coli) ujrzała światło dzienne, jednak nie znalazła ona
ważne!:)
na podstawie danych z USA!
Zobacz, jakie napoje są najczęściej wypijane za oceanem. Czy wszystkich już próbowałeś?
10. Fanta
Udział w rynku:1,8 proc. (bez zmian)
Sprzedaż w skrzynkach: 170,5 mln (wzrost o 1 proc.)
Fanta to jeden z bardziej znanych na świecie napojów produkowanych przez Coca-Colę.
Na całym świecie produkowanych jest ponad 90 różnych odmian smakowych tego napoju, m.in. jabłkowa, truskawkowa, owoce leśne, ananas, liczi, brzoskwinia czy mango.
10. Dier Dr Pepper
Udział w rynku:1,9 proc. (wzrost o 0,1 proc.)
Sprzedaż w skrzynkach: 174,5 mln (wzrost o 5,6 proc.)
Dr Pepper to jeden z tych napojów, które do Polski nie mogą zawitać, mimo prowadzonych prób.
Oryginalna receptura tego napoju pochodzi jeszcze z lat 80. XIX wieku.
W historii produkowano wiele różnych odmian dietetycznego Dr Peppera - Diet Dr Pepper, Pepper Free oraz Caffeine Free Dr Pepper. Obecnie w sześciu miastach USA testowany jest nowy produkt tego typu - Dr Pepper 10.
8. Diet Mt Dew
Udział w rynku: 2 proc. (wzrost o 0,1 proc.)
Sprzedaż w skrzynkach: 187,5 mln (wzrost o 5,8 proc.)
W porównaniu do innych napojów o ponad stuletniej tradycji, Mountain Dew jest tym napojem, który powstał stosunkowo późno. Jego pierwsza odmiana pojawiła się na półkach sklepowych w 1948 roku.
Receptura i prawa do nazwy zostały kupione przez PepsiCo w 1964 roku.
7. Diet Pepsi
Udział w rynku: 5,3 proc. (spadek o 0,3 proc.)
Sprzedaż w skrzynkach: 498,2 mln (spadek o 5,2 proc.)
Po raz pierwszy Diet Pepsi zawitała do sklepów w 1964 roku. W USA znana jest pod nazwą Diet Pepsi, podczas gdy w Europie znajdziemy go jako Pepsi Light.
Istnieją różne smakowe odmiany tego napoju: wiśnia, wanilia, cytryna czy limonka.
Pepsi Light nie ma ani jednej kalorii.
6. Sprite
Udział w rynku: 5,6 proc. (wzrost o 0,1 proc.)
Sprzedaż w skrzynkach: 525,5 mln (zmiana o 2 proc.)
Sprite był odpowiedzią Coca-Coli na produkowany przez DPS / PepsiCo napój 7Up.
Pierwsze reklamy tego napoju zachęcały do mieszania go z alkoholem, takim jak whiskey czy wódka.
W kampaniach reklamowych tego napoju udział wzięli m.in. zawodnicy NBA, jak Kobe Bryant, Tim Duncan czy Lebron James.
Na całym świecie możemy znaleźć różne odmiany Sprite'a, m.in. o smaku imbiru, mięty czy grapefruita. Ciekawostką jest Sprite 3G, napój energetyczny z glukozą, kofeiną i guaraną.
5. Dr Pepper
Udział w rynku: 6,3 proc. (wzrost o 0,2 proc.)
Sprzedaż w skrzynkach: 592 mln (wzrost o 2,8 proc.)
Na miejscu piątym zestawienia znalazł się Dr Pepper.
W Polsce napój ten produkowany jest na licencji Schweppes International Limited przez "Pepsi Cola General Bottlers Poland" w zakładzie w Michrowie.
Poza Polską jedynie w Kanadzie prawa do produkcji i dystrybucji napoju posiada PepsiCo. W większości krajów świata Cadbury Schweppes sprzedał je The Coca-Cola Company.
Choć Dr Pepper jest produkowany w polskich fabrykach, to w Polsce oficjalnie się go nie dystrybuuje.
4. MT DEW
Udział w rynku: 6,8 proc. (wzrost o 0,1 proc.)
Sprzedaż w skrzynkach: 633,3 mln (wzrost o 0,5 proc.)
Czwarte miejsce zajmuje Mountain Dew. W Polsce ten cytrusowy napój pojawił się w 2002 roku.
Ciekawostką jest, że w samym tylko 2010 roku testowano w USA aż 11 nowych smaków Mountain Dew.
3. PEPSI
Udział w rynku: 9,5 proc. (spadek o 0,4 proc.)
Sprzedaż w skrzynkach: 891,5 mln (spadek o 4,8 proc.)
Pepsi to kolejny z produktów, którego debiut odbył się jeszcze w XIX wieku.
Przez dekady Pepsi była drugim najpopularniejszym napojem w Stanach Zjednoczonych. Dopiero w 2010 roku został zdetronizowany. Kto okazał się lepszy od Pepsi?
Ciekawostką jest, że w latach 1922 a 1933 Coca-Cola trzykrotnie otrzymywała oferty zakupu PepsiCo, jednak za każdym razem odmawiała.
Podobnie jak w przypadku Coca-Coli, również receptura Pepsi jest ściśle strzeżoną tajemnicą handlową.
W Polsce możemy kupić cztery rodzaje Pepsi (zwykłą, Light, Max i Twist). Na świecie wyróżniamy blisko 30 odmian smakowych tego napoju.
2. Coke Light
Udział w rynku: 9,9 proc. (bez zmian)
Sprzedaż w skrzynkach: 926,9 mln (spadek o 1 proc.)
To właśnie Diet Coke po raz pierwszy od kilkudziesięciu lat zepchnęła Pepsi z drugiej na trzecią pozycję w rankingu najpopularniejszych napojów w USA.
Diet Coke (w Polsce występuje jako Coca-Cola Light) zadebiutowała w roku 1982.
1. Coca Cola
Udział w rynku: 17 proc. (bez zmian)
Sprzedaż w skrzynkach: 1590 mln (spadek o 0,5 proc.)
Niemal dwukrotna przewaga udziałów w rynku nad Colą Light i ponad półtora miliarda sprzedanych skrzynek na świecie. Pozycja Coca-Coli jest niezagrożona i nic nie zapowiada, aby sytuacja miała się zmienić w najbliższej przyszłości.
W połowie lutego świat obiegła informacja, jakoby wyceniana na 100 mld dolarów, najpilniej strzeżona receptura na świecie (skład Coca-Coli) ujrzała światło dzienne, jednak nie znalazła ona
ważne!:)
na podstawie danych z USA!