Strona 1 z 1

Interp i rate - czyli wszystko o tajemniczych komendach!

PostNapisane: Cz, 28 sty 2010, 00:51
przez Mariusz
Na pewno u nowych graczy bardzo często bywa że są bluzgani od rate'owców albo interpowców (te drugie bardziej znane i popularne). Tutaj napiszę wszystko aby przestrzec się przed takimi bluzgami oraz postaram się wyjaśnić 5 najważniejszych komend do cs 1.6:


Wstęp - aby dobrze zrozumieć znaczenie komend.
Otóż każda gra sieciowa odbywa się na POJEDYNCZYCH KOMPUTERACH! Tak tak, to jest prawda - serwer tylko przewodniczy w rozsyłaniu danych do komputerów odbiorców. Przyjmijmy że nasza postać kierowania w grze sieciowej czai się na przeciwnika który powoli do nas podchodzi. My wysyłamy informacje do serwera który je gromadzi, a następnie wysyła do przeciwnika. Tak samo jest z przeciwnikiem, tylko dane o położeniu wszystkich graczy są dostarczane do serwera, gdzie wysyła cały pakiet informacji do naszego komputera. I tu do akcji wkracza zjawisko znane jako Ping albo Latency, różnie nazywane w różnych grach sieciowych lecz jest to jedno i to samo - czas w tysięcznych sekundy w jakim wysyłamy i dostajemy pakiet danych od serwera.


1. ex_interp
Niedawno poznana komenda (2-3 lata w skali csa to dość niedawno), jest domyślnie w wersji non steam ustawiona na 0.1, 0.05 albo dobrą wartość 0.01 - zależy to po prostu od wersji instalatora. Najlepszymi wartościami jest zakres od 0.01 do 0.05 - chociaż na ligach jest wymagany 0.01. Więc jak to działa? Otóż tak że jest to czas w sekundach co ile wysyłamy dane o położeniu naszych hitboxów i co ile je odbieramy (0.1 = 10 razy na sekundę, 0.01 = 100 razy na sekundę). Jeżeli gramy na interpie 0.1 odbieramy informację znacznie później niż ci grający na 0.01 dzięki czemu możemy strzelać w pobliżu przeciwnika. Tak jak napisałem najlepszym ustawieniem jest 0.01.

2.rate
Jest to maksymalna liczba wysyłanych informacji w bajtach o reakcjach przeciwników na ich komputerach. Odpowiada ono za przeprowadzenie do hitboxu gracza traceline'ów (linii które sprawdzają czy pocisk trafił w gracza i ile hp mu odbiera) itp. Zbyt niskie jego ustawienie kończy się ogromnym opóźnieniem nawet do 2 sekund! Najlepsza wartość to 25000-250000 (zależy od zajęcia łącza internetowego). Więc jeżeli masz często włączoną przeglądarkę internetową podczas gry, e-mule, bearshare czy coś innego co zżera łącze, ustaw na 25000 (odpowiednik 0,25 mb/s) - dzięki czemu cs nie będzie zabierał całej przepustowości łącza a gra będzie dość komfortowa (przy pobieraniu przez przeglądarkę ping 40-50 na 1,5 mb/s), a jeżeli nie masz włączonego gg, skype czy komunikatora głosowego ustaw na 250000 co zmniejszy ping, ale zabierze całą przepustowość łącza (jest to odpowiednik 2,5 mb/s). Można ustawić też niestandardową wartość np 150000 ale nie zawsze działa to dobrze na cs i na ping (najlepiej żeby to była wielokrotność 2500).


3. cl_rate
Ta wartość znowu odpowiada za wysyłanie do serwera informacji na temat naszych poczynań. Najlepiej żeby była ustawiona na 20000 (wartość maksymalna), ale trzeba to dostosować jak wyżej, 15000 jeżeli mamy coś włączone - 20000 jeżeli nie.


4. cl_cmdrate
Jest to wartość odpowiadająca za ruchy związane z walką (traceline'y, ruchy itp). Jest to liczba ile razy na sekundę dostajemy takie informacje. Odpowiednia wartość to 30. Czym więcej się dzieje na ekranie tym więcej używanych jest bajtów z komendy rate.


5. cl_updaterate
Dzięki tej komendzie dostajemy informacje od serwera o grafice i dźwiękach gry. Oczywiście czym większa jatka tym więcej bajtów z rate jest zarezerwowanych na potrzeby tej komendy. Tak jak wyżej mierzona wartość jest to liczba ile razy na sekundę dostajemy takie informacje. Najlepsza wartość to 20.


Ja na tak ustawionych tych komendach mam ping 13-22 więc chyba coś one dają.

poradnik z: http://serwery-cs.pl/interp-i-rate-czyl ... .htm#35420

RE: Interp i rate - czyli wszystko o tajemniczych komendach!

PostNapisane: Pt, 29 sty 2010, 03:21
przez luk.
kalkulator do rate przydałby sie na forum...

RE: Interp i rate - czyli wszystko o tajemniczych komendach!

PostNapisane: Pt, 29 sty 2010, 12:23
przez Mariusz
wrzucę po południu :]

RE: Interp i rate - czyli wszystko o tajemniczych komendach!

PostNapisane: N, 11 lip 2010, 10:34
przez Kajan
Kalkulator znajdziesz w innym temacie :P Pewnie nawet kilka :cool:

PostNapisane: So, 6 sie 2011, 17:02
przez HarrY_cs
Bardzo przydatne komendy :) dla graczy, którzy dopiero zaczynają swoją przygodę z Cs'em

PostNapisane: Wt, 9 paź 2012, 20:35
przez pirat1
Temat stary ale warto sprostować. Całe szczęście nie jest to ten dziadowski poradnik, który ludzie kopiują na większości forów. Autor tekstu miał jakieś tam pojęcie o czym pisał ale i tak w treści jest wiele kompletnych bzdur.

ex_interp - do gry przez Internet powinno się ustawiać dwukrotność minimalnej wartości, do gry po LANie nie ma takiej potrzeby i można ustawiać na minimum

rate - zapewne autor się pomylił o jedno zero, powinno być 2500-25000, w dzisiejszych czasach spokojnie każdy gracz może nastawić 25000

cl_rate - najlepiej nie ruszać

cl_cmdrate - to jest ważne ustawienie, z jakiegoś powodu najczęściej pomijane, rzecz jasna 30 to za mało, powinno być 100 (lub więcej ale nie ma takiej potrzeby)

cl_ulpdaterate - autor zaleca 20 co jest całkowitą bzdurą, ex_interp zależy od tej wartości, żeby móc ustawić ex_interp 0.01 trzeba mieć cl_updaterate 100

Podsumowując, do gry na serwerach publicznych najlepiej ustawić:
rate 25000
cl_updaterate 101
cl_cmdrate 101
ex_interp 0.02

Modele powinny poruszać się w miarę płynnie i zgodnie z faktycznym położeniem, a dodatkowe opóźnienie 10ms z powodu wyższego ex_interp nie ma znaczenia w warunkach serwera publicznego.

PostNapisane: Cz, 11 paź 2012, 20:07
przez PIETR@S
I to jest osoba z pojęciem ;n

PostNapisane: Cz, 11 paź 2012, 20:33
przez Krak84
Tak ? to powiedzcie mi czemu spadł mi ping o jakieś 20 ms , jak wpisałem cl_updaterate 45 , a miałem 101 ?

PostNapisane: Pt, 12 paź 2012, 17:22
przez enron
Krak84 napisał(a):Tak ? to powiedzcie mi czemu spadł mi ping o jakieś 20 ms , jak wpisałem cl_updaterate 45 , a miałem 101 ?

Ale dla nas klatkujesz, na co miałeś zwróconą uwagę.

PostNapisane: Pt, 12 paź 2012, 19:34
przez Krak84
enron napisał(a):
Krak84 napisał(a):Tak ? to powiedzcie mi czemu spadł mi ping o jakieś 20 ms , jak wpisałem cl_updaterate 45 , a miałem 101 ?

Ale dla nas klatkujesz, na co miałeś zwróconą uwagę.

No właśnie jak zmieniłem na 45 to już mnie nie klatkowało :)

PostNapisane: N, 14 paź 2012, 23:04
przez pirat1
Jeżeli jakiś gracz "klatkuje" u innych to na 90% znaczy, że ma za nisko ustawione cl_cmdrate. Ustawienie to określa ile razy na sekundę twój CS wysyła informacje o tym co robisz do serwera. Jest wiele serwerów, które wymuszają cl_updaterate 100 i ex_interp 0.01 ale nie wymuszają cl_cmdrate (standardowe cl_cmdrate po instalacji gry to 30). Jeżeli inni mają cl_updaterate 100 i ex_interp 0.01, to ich gra oczekuje że dostanie informacje o położeniu graczy 100 razy na sekundę. Skoro ty wysyłasz tylko 30 razy na sekundę to nie ma siły żeby inni dostali 100 i będziesz u nich "klatkował".

PostNapisane: Pn, 15 paź 2012, 16:06
przez enron
Gratulacje pirat1.
Jesteś jedną z nielicznych osób, które zadały sobie trud zdobycia wiedzy co takiego kryje się pod tymi "magicznymi" komendami.
Większość wie tylko, że jest jakiś interp i jak ktoś klatkuje to na pewno ma zły.

PostNapisane: Pn, 15 paź 2012, 16:57
przez noeee
Wynik z tego, że ty masz płynną gre ale za to inni widzą cie co kilka sec.

Re: Interp i rate - czyli wszystko o tajemniczych komendach!

PostNapisane: Śr, 23 kwi 2014, 14:13
przez Kmf!p
Masz link do generatora jakby co to nie reklama bo te forum nie jest uzywane:
http://cs-knyszyn.cba.pl/rate.php

PostNapisane: Cz, 24 kwi 2014, 00:41
przez Gruby !
po półtora roku mu rzuciłeś linka ,na pewno skorzysta