Postanowiłem napisać drobny poradnik o tz. fps serwera gdyż wiele osób ma z tym problem a na innych forach można wyczytać tylko bzdety które nic nie dają. ;-)
Zacznijmy od tego, co to fps i ticrate serwera.
ticrate serwera określa szybkość obrabiania pakietów przez serwer, więc teoretycznie czym jest większa tym pingi są mniejsze i gra się płynniej. Należy pamiętać, że aby grało się płynnie fps musi być stałe, a nie skakać między np 500 a 130...
Firmy zazwyczaj dają od 130 do nawet 1000 ticrate. O ile 130 wystarczy na serwer publiczny, to można się przecież połasić o lepsze ustawienia aby grało się płynniej. Według mnie wartość 250 jest już naprawdę dobra i więcej nie potrzeba. Upierdliwi i tak będą walczyć o więcej więc nie będę się rozpisywał dlaczego nie warto.
1. Wymagania
Jeśli chcemy mieć więcej fps niż 250, warto przekompilować kernel na taktowanie 1000 HZ (config hz 1000). Potrzebujemy też odpowiedniego sprzętu, no cóż na przedpotopowym celeronie lepiej nie marzyć o 1000 fps.
2. Do dzieła
Najpierw sprawdzmy ile w tej chwili serwer ma fps. logujemy się na rcon(rcon_password haslo) i wpisujemy stats. Powinniśmy dostać coś w rodzaju
jak widać w moim przypadku jest to 242.90 fps. Całkiem nieżle, ale chce więcej. Dajmy przez rcona sys_ticrate 1000
Jak widać nieźle. Jesli jednak wyniki was nie zadowalają, można pokombinować aby zwiększyć wydajność serwera.
Pluginy
Jeśli mamy sporo pluginów warto je przepisać. Według mnie zbędne jest pokazywanie graczom takich info jak xxx został wywalony za ping etc. W sma pluginów szukamy wszelkich client_print i komentujemy je(dodajemy // przed nimi). Oczywiście z umiarem, coby na chacie nie świeciło pustkami. Warto też ograniczyć kolorowe napisy etc. Reklamy można zrobić rconem, zamiast pluginami spamującymi na kolorowo. Warto też zajrzeć w kod czy niema jakiś absurdów. często pluginy są topornie napisane i wykonują zbędne akcje.
ciagl dalszy nastapi...
Zacznijmy od tego, co to fps i ticrate serwera.
ticrate serwera określa szybkość obrabiania pakietów przez serwer, więc teoretycznie czym jest większa tym pingi są mniejsze i gra się płynniej. Należy pamiętać, że aby grało się płynnie fps musi być stałe, a nie skakać między np 500 a 130...
Firmy zazwyczaj dają od 130 do nawet 1000 ticrate. O ile 130 wystarczy na serwer publiczny, to można się przecież połasić o lepsze ustawienia aby grało się płynniej. Według mnie wartość 250 jest już naprawdę dobra i więcej nie potrzeba. Upierdliwi i tak będą walczyć o więcej więc nie będę się rozpisywał dlaczego nie warto.
1. Wymagania
Jeśli chcemy mieć więcej fps niż 250, warto przekompilować kernel na taktowanie 1000 HZ (config hz 1000). Potrzebujemy też odpowiedniego sprzętu, no cóż na przedpotopowym celeronie lepiej nie marzyć o 1000 fps.
2. Do dzieła
Najpierw sprawdzmy ile w tej chwili serwer ma fps. logujemy się na rcon(rcon_password haslo) i wpisujemy stats. Powinniśmy dostać coś w rodzaju
Kod: Zaznacz cały
14:33:35 CPU In Out Uptime Users FPS Players
18.20 77.87 128.96 65 86 242.90 16
jak widać w moim przypadku jest to 242.90 fps. Całkiem nieżle, ale chce więcej. Dajmy przez rcona sys_ticrate 1000
Kod: Zaznacz cały
14:34:34 CPU In Out Uptime Users FPS Players
20.25 81.92 132.05 66 88 901.71 16
Jak widać nieźle. Jesli jednak wyniki was nie zadowalają, można pokombinować aby zwiększyć wydajność serwera.
Pluginy
Jeśli mamy sporo pluginów warto je przepisać. Według mnie zbędne jest pokazywanie graczom takich info jak xxx został wywalony za ping etc. W sma pluginów szukamy wszelkich client_print i komentujemy je(dodajemy // przed nimi). Oczywiście z umiarem, coby na chacie nie świeciło pustkami. Warto też ograniczyć kolorowe napisy etc. Reklamy można zrobić rconem, zamiast pluginami spamującymi na kolorowo. Warto też zajrzeć w kod czy niema jakiś absurdów. często pluginy są topornie napisane i wykonują zbędne akcje.
ciagl dalszy nastapi...