#9000 przez Sru
Cz, 21 sty 2010, 15:40
Postanowiłem napisać drobny poradnik o tz. fps serwera gdyż wiele osób ma z tym problem a na innych forach można wyczytać tylko bzdety które nic nie dają. ;-)

Zacznijmy od tego, co to fps i ticrate serwera.
ticrate serwera określa szybkość obrabiania pakietów przez serwer, więc teoretycznie czym jest większa tym pingi są mniejsze i gra się płynniej. Należy pamiętać, że aby grało się płynnie fps musi być stałe, a nie skakać między np 500 a 130...
Firmy zazwyczaj dają od 130 do nawet 1000 ticrate. O ile 130 wystarczy na serwer publiczny, to można się przecież połasić o lepsze ustawienia aby grało się płynniej. Według mnie wartość 250 jest już naprawdę dobra i więcej nie potrzeba. Upierdliwi i tak będą walczyć o więcej więc nie będę się rozpisywał dlaczego nie warto.

1. Wymagania
Jeśli chcemy mieć więcej fps niż 250, warto przekompilować kernel na taktowanie 1000 HZ (config hz 1000). Potrzebujemy też odpowiedniego sprzętu, no cóż na przedpotopowym celeronie lepiej nie marzyć o 1000 fps. :P
2. Do dzieła
Najpierw sprawdzmy ile w tej chwili serwer ma fps. logujemy się na rcon(rcon_password haslo) i wpisujemy stats. Powinniśmy dostać coś w rodzaju
Kod: Zaznacz cały14:33:35 CPU   In    Out   Uptime  Users   FPS    Players
         18.20 77.87 128.96      65    86  242.90      16

jak widać w moim przypadku jest to 242.90 fps. Całkiem nieżle, ale chce więcej. Dajmy przez rcona sys_ticrate 1000
Kod: Zaznacz cały14:34:34 CPU   In    Out   Uptime  Users   FPS    Players
         20.25 81.92 132.05      66    88  901.71      16

Jak widać nieźle. Jesli jednak wyniki was nie zadowalają, można pokombinować aby zwiększyć wydajność serwera.
Pluginy
Jeśli mamy sporo pluginów warto je przepisać. Według mnie zbędne jest pokazywanie graczom takich info jak xxx został wywalony za ping etc. W sma pluginów szukamy wszelkich client_print i komentujemy je(dodajemy // przed nimi). Oczywiście z umiarem, coby na chacie nie świeciło pustkami. Warto też ograniczyć kolorowe napisy etc. Reklamy można zrobić rconem, zamiast pluginami spamującymi na kolorowo. Warto też zajrzeć w kod czy niema jakiś absurdów. często pluginy są topornie napisane i wykonują zbędne akcje.

ciagl dalszy nastapi...

Podobne wątki Statistics Ostatni post
Nowy serwer GryNet, duzo nizsze pingi i wiecej FPS!
przez barthek Cz, 18 mar 2010, 22:37 w Serwery CS
0 Odpowiedzi
1294 Wyświetlone

Avatar użytkownika

przez barthek
Cz, 18 mar 2010, 22:37
CS-SPARTA.PL 1000 FPS i 500 FPS
przez Legionik N, 5 lut 2012, 13:38 w Serwery CS
0 Odpowiedzi
1218 Wyświetlone

Avatar użytkownika

przez Legionik
N, 5 lut 2012, 13:41
Fajny roundsound na serwer- czyli jak to zrobić
przez balu Cz, 22 lip 2010, 16:56 w Poradniki
1 Odpowiedzi
3110 Wyświetlone

Avatar użytkownika

przez Kn0p3K
So, 18 gru 2010, 20:06
fps
1, 2 przez dabl N, 27 lut 2011, 13:17 w Poradniki
15 Odpowiedzi
4046 Wyświetlone

Avatar użytkownika

przez dabl
Wt, 1 mar 2011, 22:49
FPS ;/
przez OdPedoKa Pn, 29 cze 2015, 19:27 w Dodatki CS 1.6/Webmastering
3 Odpowiedzi
9398 Wyświetlone

Avatar użytkownika

przez grzywA
Cz, 2 lip 2015, 08:53
FPS
przez PanSkiller N, 26 sie 2012, 13:27 w Poradniki
0 Odpowiedzi
1511 Wyświetlone

Avatar użytkownika

przez PanSkiller
N, 26 sie 2012, 13:27
malo fps
przez Miskuzi` N, 13 gru 2015, 11:05 w Problemy z CS
8 Odpowiedzi
2361 Wyświetlone

Avatar użytkownika

przez puszek
Pt, 18 gru 2015, 21:48
SKACZACE FPS HELP
przez ewarez Cz, 2 sie 2012, 23:19 w Dodatki
3 Odpowiedzi
3246 Wyświetlone

Avatar użytkownika

przez enron
N, 5 sie 2012, 10:22
Problem z fps
przez You no N, 12 maja 2013, 15:10 w Problemy z CS
3 Odpowiedzi
1397 Wyświetlone

Avatar użytkownika

przez puszek
N, 12 maja 2013, 16:30
Prosty wskaźnik FPS.
przez luk. Pn, 22 mar 2010, 16:22 w Poradniki
3 Odpowiedzi
3454 Wyświetlone

Avatar użytkownika

przez balu
So, 27 mar 2010, 14:18

Kto przegląda forum

Zidentyfikowani użytkownicy: Tbot